Culture.pl Superbrands dla Muzeum Sztuki w Łodzi

17 maja 2017 roku po raz szósty przyznano statuetki Culture.pl Superbrands. W tym roku nagrodę dla instytucji najskuteczniej wspierającej obecność kultury polskiej za granicą otrzymało Muzeum Sztuki w Łodzi.

Organizatorami konkursu są Culture.pl i Superbrands Polska, polski oddział organizacji, która od 20 lat wyróżnia najlepsze marki w 80 państwach świata. W tym roku kapituła, w skład której weszli szefowie redakcji kultury najważniejszych polskich dzienników i tygodników opinii, doceniła Muzeum Sztuki w Łodzi m.in. za „bardzo ciekawy program wystawienniczy i stworzenie miejsca, w którym publiczność może zaznajamiać się z najbardziej aktualnymi koncepcjami artystycznymi sztuki współczesnej”, a także za „pomysł i organizację wydarzeń związanych z obchodami stulecia ruchu awangardowego w Polsce oraz ambitną, szeroką i skuteczną promocję na świecie dzieł Władysława Strzemińskiego i Katarzyny Kobro”.

Łódzkie muzeum znalazło się jednocześnie w znamienitym gronie tegorocznych laureatów. Nagrodę Honorową Superbrands odebrał bowiem jeden z najwybitniejszych kompozytorów na świecie Krzysztof Penderecki.  Statuetka dla twórców trafiła natomiast do reżysera filmowego i teatralnego, scenarzysty, producenta filmowego, pisarza i malarza Lecha Majewskiego.

Culture.pl  Superbrands przyznawana jest od 2012 roku. Dotychczas otrzymali ją: Krzysztof Warlikowski i Grzegorz Jarzyna (2012), Tomasz Stańko (2013), Agnieszka Holland (2014), Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN (2015) oraz Mariusz Treliński i Boris Kudlička (2016).

Podziel się informacją

Galeria

Podziel się informacją