Oprowadzanie kontekstowe „Prototypy: Dom Mody Limanka. Nowa Kolekcja”

INFO

Miejsce

ms1, Więckowskiego 36, przestrzeń wystawy

Czas

15 marca 2019, piątek, godz. 17.00

Gdyby główny bohater filmu "Fight Club" pracował w branży modowej jego kultowe słowa –  oryginalnie dotyczące bezsenności – brzmiałyby tak: „With fashion, nothing's real. Everything's a copy of a copy of a copy”.

Dom Mody Limanka z założenia jest kopią kopii, nic tutaj nie jest modą, ponieważ modą jest po prostu wszystko. DML za pomocą narzędzi branży modowej kopiuje i „upcyklinguje” materiały, obrazy i idee, wprowadzając to, co zamknięte w gablotce pod hasłem „sztuka”, w kontekst codziennej Polski. Działalność DML zaczęła się na Limanowskiego w Łodzi, który to rewir słynie z wysokiej „aktywności” kibiców klubu ŁKS. DNA marki to plagiat i tandeta, którą inspirują sieciówki, lumpeksy, muzea, sklep Żabka, Nowosielski i telewizyjne show. Jeśli ktoś zabroni DML użyć w trakcie pokazu piosenki Siksy „Poliestrowe ścierwo” puszczą ją od tyłu. Prace Ewy Partum i Natalii LL przenoszą na ciuchy-kolaże, formą nawiązujące do nudy z sieciówki.

Najnowsza kolekcja DML powstała z końcówek materiałów i spadów z tzw. Zachodu i jest skierowana do wszystkich, którzy znają historię polskiej awangardy albo oglądają „M jak Miłość”. Do tych, którzy czytają Vogue i do czytelniczek i czytelników magazynu HOT MODA. Do wielbicielek i wielbicieli ciuchów z lumpeksu, miłośniczek i miłośników bezpiecznych mundurków z sieciówek. To ubrania dla fanek i fanów marek autorskich i ręcznego rzemiosła. Dla klasy pracującej i niepracującej, dla łódzkich Bałut, czy warszawskiego Bródna. Dla świadomych konsumentów i dla wszystkich, którzy chcą poczuć na sobie odrobinę poliestru. Dla tych, którzy wielbią Katarzynę Kobro, albo noszą odzież patriotyczną. Dla smakoszy i smakoszek sojowych parówek albo po prostu parówek. Dla dziewczyn, które prowadzą haule zakupowe o świeczkach zapachowych z promocji i dla milionów, które je oglądają. Dla łowców i łowczyń luksusu i dla szukających okazji. Dla wszystkich, którzy Polskę kochają i/lub jej nienawidzą.

Tak o wystawie Prototypy: Dom Mody Limanka. Nowa Kolekcja pisze Anna Pięta, która 15 marca oprowadzi po ekspozycji.

Anna Pięta - strateżka ds. zrównoważenia w modzie, z wykształcenia krytyczka i promotorka sztuki. Ostatnie 5 lat zajmowała się marką HUSH Warsaw jako dyrektor artystyczna targów i współwłaścicielka marki. Prowadziła wszystkie kampanie promocyjne targów i zarządzała programem HUSH Warsaw International (promocja i sprzedaż polskich marek na rynkach zagranicznych). Była mentorką w programie Fundacji Sieci Kobiet Przedsiębiorczych, który wspiera kobiety z zakładaniu swoich firm. Obecnie zajmuje się strategią ds. zrównoważonego rozwoju, głównie dla branży mody. Wierzy, że każdy z nas powinien być zmianą, którą chce zobaczyć w otaczającym świecie. Pisze do Design Alive i portalu NOIZZ.PL o świadomej konsumpcji i gospodarce obiegu zamkniętego.

Wydarzenie towarzyszące wystawie Prototypy: Dom Mody Limanka. Nowa kolekcja.

Wstęp bezpłatny.

Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że kontynuując przeglądanie tej strony wyrażasz zgodę na zapisywanie na Twoim komputerze tzw. plików cookies. Ciasteczka pozwalają nam na gromadzenie informacji dotyczących statystyk oglądalności strony. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie ich zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.