Przejdź do sekcji:
Logo Logo

Prototypowanie: Prototypowanie doświadczeń

INFO

Miejsce

ms², Ogrodowa 19, sala audiowizualna

Czas

22 stycznia 2020, godz. 18:00

„Prototypowanie” to mini-cykl spotkań poświęconych konceptowi „prototypu”

Podczas spotkania spotkania z Ewą Drygalską i Lee Gamble dyskutowaliśmy nad rolą prototypu w projektowaniu tak efemerycznych doświadczeń sztuki, jak performance, muzyczny live act i bio-art. Jaki status w odniesieniu do klasycznie rozumianej historii sztuki mają dzieła, gdzie medium stanowią: dźwięk, tkanki lub algorytm? Kontekstem rozmowy była tutaj druga odsłona „Prototypów”, czyli wystawa „Codex Subpartum”. Ten projekt – opracowany przez zespół artystyczno-kuratorski w składzie: Michał Libera, Barbara Kinga Majewska, Konrad Smoleński oraz Zinc & Copper, można było oglądać w Muzeum Sztuki wiosną tego roku.

Lee Gamble – brytyjski DJ, producent muzyczny i teoretyk. Interesują go psychospołeczne aspekty muzyki, czyli sposoby, na jakie układ nerwowy infrastruktury technologicznej muzyki oddziaływa w wymiarze poznawczym doświadczenia muzycznego, jak i społeczne determinacje owego doświadczenia. Niedawno dołączył do wytwórni Hyperdub, wydając album „Mnestic Pressure”, badający kwestię tego, jak działa współczesna pamięć w wymiarze indywidualnym i zbiorowym. Przygotowuje koncerty oparte na generatywnym oprogramowaniu, któremu towarzyszą innowacyjne systemy oświetlenia. Niedawno przeprowadził się do Krakowa.

Ewa Drygalska – historyczka filmu, absolwentka Interdiciplinary Ph.D Program Society-Environment-Technology na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Pracowała dla Muzeum Narodowym w Warszawie i Muzeum Fryderyka Chopina. Wykłada w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Warszawie. Zajmuje się nowymi mediami i wprowadzaniem nowych rozwiązań technologicznych do instytucji publicznych.


„Prototypowanie idei” – mini-cykl spotkań poświęconych konceptowi „prototypu”. Prototypy zazwyczaj projektuje i buduje się w celu zademonstrowania możliwości finalnego produktu. Współcześni i awangardowi twórcy używali ich jako modeli przygotowawczych pod dzieło sztuki. Prototyp nie musi jednak być jedynie obiektem materialnym, urządzeniem lub oprogramowaniem. Może przejawiać się również jako znacznik procesu myślowego, jako formuła testowania określonych idei, strategii i pomysłów, dynamiczna reprezentacja abstrakcyjnych modeli. Jaką rolę odgrywa prototypowanie w architekturze? Jak możemy testować przestrzenie, strategie społeczne, formy wielofunkcyjne i różnorodne konfiguracje lokalnej społeczności? Jak teoria może łączyć się z praktyką i materializować w postaci złożonych technologicznie urządzeń? Wreszcie, czy można opracować prototypy przyszłości? Zapraszamy na spotkania z badaczami, praktykami teoretykami z różnych dziedzin, aby móc porozmawiać o roli prototypów również poza kontekstem sztuki.

Wydarzenie w języku angielskim.

Bilety: 1 zł

WIĘCEJ INFO

Podziel się informacją

INFO

Miejsce

ms², Ogrodowa 19, sala audiowizualna

Czas

22 stycznia 2020, godz. 18:00

Podziel się informacją

Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że kontynuując przeglądanie tej strony wyrażasz zgodę na zapisywanie na Twoim komputerze tzw. plików cookies. Ciasteczka pozwalają nam na gromadzenie informacji dotyczących statystyk oglądalności strony. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie ich zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.