Przejdź do sekcji:
Logo Logo

WYDARZENIE ODWOŁANE! Kaprys i porządek u R. H. Quaytman. Wykład Marty Dziewańskiej

Zapraszamy na wykład Marty Dziewańskiej „Plastyczna (nie)ciągłość opowieści” poświęcony twórczości R.H. Quaytman układającej się w wielowątkową opowieść rozpisaną na rozdziały/wystawy.


INFO

Miejsce

ms², Ogrodowa 19, sala audiowizualna

Czas

6 lutego 2020, g. 18:00

WYDARZENIE ZOSTAŁO ANULOWANE!

Pisanie/malowanie rozdziałów Quaytman rozpoczęła od kilku strategicznych decyzji: linearyzm, praca seriami, stałe formaty oraz matematyka tworzonych dla każdego rozdziału wzorów (patterns) stanowią dla niej rodzaj kotwicy – porządku, który jest sposobem na wyeliminowanie kapryśności i arbitralności procesu twórczego. Równocześnie, owe stałość i porządek są bazą dla prac i kolejnych rozdziałów pisanych dynamiką (kapryśnej i arbitralnej) spontaniczności, przekory, ciekawości i twórczej nieprzewidywalności. W swoim wykładzie Dziewańska spojrzy na dzieło Quaytman z punktu widzenia napięcia pomiędzy determinizmem i wolnością, porządkiem i dewiacją, partyturą i improwizacją i zapyta o to, jak wystawia ona na próbę, komplikuje i „uplastycznia” potoczne rozumienie relacji przeszłości, teraźniejszości i przyszłości.

Marta Dziewańska – kuratorka w Kunstmuseum Bern / Centrum Paula Klee oraz doktorantka w Polskiej Akademii Nauk. W latach 2007–2018 była kierowniczką działu badań i kuratorką w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, a w roku 2017‚ curatorial advisor‘ w ramach documenta 14.

Pośród jej projektów wystawienniczych są m.in.: Things Fall Apart. Swiss Art from Boecklin to Vallotton, Kunstmuseum Bern, 2019/2020, MIRIAM CAHN: ICH ALS MENSCH / MIRIAM CAHN: JA, ISTOTA LUDZKA, Kunstmuseum Bern, Haus der Kunst w Monachium oraz Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, 2019/2010, Inny Trans-Atlantyk. Sztuka kinetyczna i op-art w Europie Wschodniej i Ameryce Łacińskiej w latach 50. – 70. (z Dieterem Roelstraete i Abigail Winograd), Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Muzeum Sztuki Współczesnej Garaż w Moskwie oraz SESC w São Paulo w Brazylii, 2017/2018, Andrzej Wróblewski: Recto/Verso (z Érikiem de Chassey), Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie i Muzeum Reina Sofía w Madrycie, 2015/2016 i innych.

Jest redaktorką i współredaktorką m.in.: MIRIAM CAHN: JA, ISTOTA LUDZKA (2019), Maria Bartuszova: Provisional Forms (2015), The Other Trans-Atlantic. Kinetic and Op art in Eastern Europe and Latin America (z Dieterem Roelstraete i Abigail Winograd, 2018), Points of Convergence. Alternative Views on Performance (z André Lepeckim, 2017), Andrzej Wróblewski. Recto/Verso (z Érikiem de Chassey, 2015), oraz 1968–1989. Political Upheaval and Artistic Change (z Claire Bishop, 2009). 

Wydarzenie towarzyszące wystawie "R. H. Quaytman. Słońce nie porusza się. Rozdział 35".

WIĘCEJ INFO

Podziel się informacją

INFO

Miejsce

ms², Ogrodowa 19, sala audiowizualna

Czas

6 lutego 2020, g. 18:00

Podziel się informacją

Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że kontynuując przeglądanie tej strony wyrażasz zgodę na zapisywanie na Twoim komputerze tzw. plików cookies. Ciasteczka pozwalają nam na gromadzenie informacji dotyczących statystyk oglądalności strony. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie ich zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.