Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /system_cg2_1-0/_www/msl/views/functions/banery-lewa-kolumna.php on line 3

Sztuka to tradycja. Aleksandra Preczyńska ma Wam coś do powiedzenia

ms2, ul. Ogrodowa 19
24 maja 2014 (sobota) , g. 17:30

„Sztuka to” – cykl spacerów po wystawie „Atlas Nowoczesności”, podczas których przewodnikami będą nie kuratorzy ani pracownicy Muzeum, lecz widzowie. Zastanawiając się nad tym, czym dziś jest dla nas sztuka i jak odnajdujemy się w jej różnorodności, chcemy sięgnąć po opinie gości wystawy, których łączą dwie rzeczy – interesują się sztuką i nie pracują w naszym Muzeum.

Drugim przewodnikiem w cyklu i jednocześnie ambasadorem Muzeum Sztuki w ramach kampanii „Sztuka to” będzie Aleksandra Preczyńska. Pojęcie, na które zwróciła szczególną uwagę to tradycja. W ramach ekspozycji ilustrującej dane zagadnienie znalazły się prace Zofii Rydet z cyklu Zapis socjologiczny.  Stanowi gorealizowany od 1978 do początku lat 90. zbiór fotografii rejestrujący zanikającą kulturę materialną i portrety mieszkańców tradycyjnej polskiej wsi. Jak zauważa Aleksandra Preczyńska: „W ujęciu Zofii Rydet zwykły człowiek staje się postacią centralną, kreującą własny świat. Człowiek jest wartością bez względu na status społeczny, to on podtrzymuje tradycję” .

Aleksandra Preczyńska studiowała na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym na Uniwersytecie Łódzkim, ukończyła Studium Podyplomowe z zakresu „Agro Unia. Fundusze strukturalne” (UŁ), obecnie uczęszcza na Studium Podyplomowe „Malarstwo i Rysunek” na ASP w Łodzi. Zawodowo od 16 lat związana z branżą metalową, a duchowo ze sztuką. Od 2012 wolontariusz w Muzeum Sztuki w Łodzi, członkini ms club. Matka dwójki dzieci. Jej zainteresowania to malarstwo sztalugowe, rysunek, rękodzieło artystyczne: szydełko, druty, szycie, historia sztuki i pochłanianie książek w wolnych chwilach. Swoje prace trzyma w szufladzie, lub rozdaje rodzinie i znajomym.

 „Sztuka to” jest hasłem kampanii promującej Muzeum Sztuki w Łodzi przy wsparciu środków z funduszy europejskich. Celem akcji jest dyskutowanie o tym, czym jest sztuka dla współczesnego odbiorcy. Dlatego angażujemy osoby, które mają krytyczny dystans do sztuki, pozwalający spojrzeć na nią bez utartych schematów. 

Do tworzenia kampanii zostali zaproszeni członkowie ms club (uczestnicy pierwszego w Polsce programu zapewniającego szczególne warunki osobom zainteresowanym sztuką). Wspólnie stworzono cykl billboardów, citylightów i plakatów, na których przedstawieni zostali klubowicze pozujący na tle dzieł w trzech lokalizacjach Muzeum Sztuki – ms1 (Więckowskiego 36), ms2 (Ogrodowa 19) i w Muzeum Pałac Herbsta (Przędzalniana 72).

 Wstęp wolny

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Fundusze Europejskie dla rozwoju regionu łódzkiego.

';

Aleksandra Preczyńska

Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że kontynuując przeglądanie tej strony wyrażasz zgodę na zapisywanie na Twoim komputerze tzw. plików cookies. Ciasteczka pozwalają nam na gromadzenie informacji dotyczących statystyk oglądalności strony. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie ich zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.