Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /system_cg2_1-0/_www/msl/views/functions/banery-lewa-kolumna.php on line 3

Disruptive Impulses

ms1, ul. Więckowskiego 36
3 kwietnia 2014, czwartek, g. 20:00

Projekt „Disruptive Impulses“ stanowi prezentację aktualnych działań trzech artystów - Ryana Jordana, Gerarda Lebika i Macieja Ożóga, których performanse podejmują problem wykorzystania wszelkich dostępnych źródeł dźwięku w krytycznych, nastawionych na ekstremalne doświadczenie psychofizyczne eksperymentach audiowizualnych.

Artyści wykorzystują zepsute, zniszczone, zniekształcone, preparowane, użyte w niekonwencjonalny sposób urządzenia elektroniczne (analogowe i cyfrowe); przechwytywane i sonifikowane fale elektromagnetyczne; dźwięki ludzkiego ciała. Erupcje dźwięku łączą z wybuchami światła i obrazu. Interesuje ich psychofizyczne doświadczenie energii, dekompozycja, dekonstrukcja, rekonfiguracja, rekombinacja, przechwycenie, zawłaszczenie, wtórne użycie, zakłócenie, technologiczne niezdeterminowanie, kontrolowany przypadek.

Korzystając ze zmodyfikowanych bądź skonstruowanych przez siebie urządzeń i instrumentów, artyści realizują wydarzenia dźwiękowo-wizualne, w których istotną rolę odgrywa wywoływanie u uczestników intensywnych przeżyć psychosomatycznych, a także krytyczny namysł nad rolą wszechobecnych technologii w codziennym życiu oraz ich często niezauważalnym wpływem na ludzką aktywność i procesy życiowe.


Ryan Jordan (UK) - jest muzykiem i artystą eksperymentującym w obszarze zdegradowanych, zniszczonych urządzeń elektronicznych, transu, retro-telegrafii oraz hylozoicznej komputacji neuronalnej. W swych pracach wykorzystuje zaprojektowany i wykonany przez siebie sprzęt, odwołując się do estetyki sygnałów oraz fizyczno-materialnej natury doświadczenia. Występy Jordana przyjmują formę ekstremalnego doświadczenia, w którym główną rolę odgrywa intensywne użycie światła stroboskopowego, głośny dźwięk oraz elektryczne stymulacje skał. Jordan prowadzi także projekt noise=noise, czyli laboratorium badawcze i platformę koncertową, których celem jest rozwój sieci współpracy programistów, artystów i naukowców pracujących w dziedzinie hałasu, sztuki eksperymentalnej, poszukującej i niezależnej.
http://ryanjordan.org/
http://nnnnn.org.uk/

Gerard Lebik (PL) - tworzy dźwięk i muzykę przez improwizację, notację muzyczną oraz manipulowanie materiałem dźwiękowym, stosując media akustyczne i elektroniczne takie jak: saksofony, generatory fal akustyczych, obiekty elektroakustyczne, video feedback, software. W 2007 roku ukończył Wrocławską Akademię Muzyczną. Zaczynając od muzyki klasycznej, przez jazz i free improvisation dociera do muzyki eksperymentalnej, sound artu i noise'u.
Uczestniczył min. w V:NM-Festival (Graz, Bienale Zagreb (Zagrzeb, Chorwacja), Tokyo Jazz (Tokio, Japonia), TodaysArt Festival Hague (Haga, Holandia), Festival Umbrella Chicago (Chicago, Stany Zjednoczone), Musica Electronica Nova (Wrocław, Polska), Sibiu Jazz and More (Sibiu, Rumunia), Survival Art Review (Art Of Improvisation).
http://www.gerardlebik.com/

Maciej Ożóg  (PL) - artysta dźwięku, teoretyk kultury i mediów. Od początku lat 90. uczestniczył w scenie muzyki eksperymentalnej w Polsce. Założyciel i współzałożyciel licznych projektów muzycznych (m.in. Spear, Ben Zen, Aural Treat, Sub Spa, Quantum Vacuum Oscillator, Nonstate). Tworzy performansy audiowizualne, instalacje oraz filmy wideo. W swych solowych wystąpieniach dokonuje krytycznej eksploracji przestrzeni liminalnej pomiędzy fizyczną, biologiczną aktywnością ciała a niewidzialną sferą fal elektromagnetyczną generowanych przez urządzenia bezprzewodowe, tworzących wielopłaszczyznowe relacje w obrębie przestrzeni hybrydycznej. Wykorzystuje specjalnie zaprojektowane oraz zmodyfikowane instrumenty oraz urządzenia elektroniczne cyfrowe i analogowe. Ożóg jest kuratorem projektów artystycznych i autorem licznych tekstów teoretycznych dotyczących estetyki nowych mediów, sztuki krytycznej, filmu awangardowego, wideo i muzyki eksperymentalnej. Jego zainteresowania naukowe obejmują studia nad nadzorem, problematykę społeczeństwa sieci, media taktyczne, sztukę biologiczną oraz posthumanizm. Pracuje w Zakładzie Mediów Elektronicznych Uniwersytetu Łódzkiego.

Wstęp 6 zł

Organizacja:
[su:p] Foundation

';

Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że kontynuując przeglądanie tej strony wyrażasz zgodę na zapisywanie na Twoim komputerze tzw. plików cookies. Ciasteczka pozwalają nam na gromadzenie informacji dotyczących statystyk oglądalności strony. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie ich zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.