Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /system_cg2_1-0/_www/msl/views/functions/banery-lewa-kolumna.php on line 3

Sztuka to propaganda. Paulina Szklarek ma Wam coś do powiedzenia

ms2, ul. Ogrodowa 19
26 lipca 2014 (sobota), g. 18:00

„Sztuka to” – cykl spacerów po wystawie „Atlas nowoczesności”, podczas których przewodnikami są nie kuratorzy ani pracownicy Muzeum, lecz widzowie. Zastanawiając się nad tym, czym dziś jest dla nas sztuka i jak odnajdujemy się w jej różnorodności, chcemy sięgnąć po opinie gości wystawy, których łączą dwie rzeczy – interesują się sztuką i nie pracują w naszym Muzeum.

Związki sztuki i propagandy to temat, który zainteresował Paulinę Szklarek - tegoroczną maturzystkę, autorkę bloga o sztuce, ambasadorkę Muzeum w ramach kampanii „Sztuka to”. Zgromadzone na ekspozycji propagandowe prace z pierwszej połowy XX wieku, staną się punktem wyjścia do refleksji nad współczesnością. W jaki sposób wypracowane wówczas metody perswazji i sposoby budowania komunikatu wizualnego funkcjonują do dziś służąc m.in. korporacjom, rządom ale też… wspólnotom wyznaniowym, organizacjom pozarządowym czy instytucjom kultury. 

Paulina Szklarek - tegoroczna maturzystka, zamierza studiować ekonomię i wejść w świat biznesu. W wolnych chwilach pisze bloga o sztukach wizualnych (wysublimowane.wordpress.com), biega po mieście bez celu i trasy, piecze ciasta i słucha techno. Swoją przygodę ze sztuką zaczęła od pięknej okładki płyty jednego ze swoich ulubionych zespołów, Joy Division. Do muzeum ucieka by się uspokoić, ponieważ jest okropnym nerwusem. Pije za dużo kawy i wypłukuje magnez, marzy o zobaczeniu wszystkich dziwnych rzeczy, o których uczyła się do rozszerzonej matury z geografii. Uwielbia stare kino i stare kamienice, a także dużo jeść, spać i oglądać mecze piłki nożnej. 

„Sztuka to” jest hasłem kampanii promującej Muzeum Sztuki w Łodzi przy wsparciu środków z funduszy europejskich. Celem akcji jest dyskutowanie o tym, czym jest sztuka dla współczesnego odbiorcy. Dlatego angażujemy osoby, które mają krytyczny dystans do sztuki, pozwalający spojrzeć na nią bez utartych schematów. 

Do tworzenia kampanii zostali zaproszeni członkowie ms club (uczestnicy pierwszego w Polsce programu zapewniającego szczególne warunki osobom zainteresowanym sztuką). Wspólnie stworzono cykl billboardów, citylightów i plakatów, na których przedstawieni zostali klubowicze pozujący na tle dzieł w trzech lokalizacjach Muzeum Sztuki – ms1 (Więckowskiego 36), ms2 (Ogrodowa 19) i w Muzeum Pałac Herbsta (Przędzalniana 72).

Wstęp wolny.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Fundusze Europejskie dla rozwoju regionu łódzkiego.

';

Paulina Szklarek, fot. D. Figiel

Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że kontynuując przeglądanie tej strony wyrażasz zgodę na zapisywanie na Twoim komputerze tzw. plików cookies. Ciasteczka pozwalają nam na gromadzenie informacji dotyczących statystyk oglądalności strony. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie ich zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.