Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /system_cg2_1-0/_www/msl/views/functions/banery-lewa-kolumna.php on line 3

Finisaż wystawy Dźwięki elektrycznego ciała. Eksperymenty w sztuce i muzyce w Europie Wschodniej 1957-1984

g. 15.00 – Odśpiewanie. Cornelius Cardew „Wielkie nauczanie”

Czy trzeba być profesjonalnym śpiewakiem, żeby wyśpiewać "Paragraf 7" legendarnej kompozycji Corneliusa Cardew „Wielkie nauczanie”? Muzeum Sztuki w Łodzi pokaże, że każdy może być śpiewakiem. Cardew był dwudziestowiecznym, brytyjskim kompozytorem muzyki eksperymentalnej. Swoje dzieło „Wielkie nauczanie” napisał na podstawie pism Konfucjusza i jest ono przeznaczone do wykonania przez grupę amatorów.
Śpiewać każdy może, trochę lepiej, trochę gorzej – zapraszamy wszystkich, którzy mają ochotę wziąć udział w wykonaniu tej kompozycji i pośpiewać wspólnie, do ms2.

g. 16.30 – Oprowadzanie kuratorskie

Zapraszamy na oprowadzanie kuratorskie po wystawie „Dźwięki elektrycznego ciała. Eksperymenty w sztuce i muzyce w Europie Wschodniej 1957-1984”, która stanowi pierwszą próbę ujęcia skomplikowanych zależności między eksperymentalną muzyką i sztukami wizualnymi w Europie Wschodniej od lat pięćdziesiątych. Zaprezentowane zostały na niej filmy eksperymentalne, rzeźby dźwiękowe, instalacje oraz partytury najważniejszych i najbardziej innowacyjnych artystów tego okresu.

Po ekspozycji oprowadzą Państwa kuratorzy: David Crowley i Daniel Muzyczuk.

g. 18.00 – Spotkanie / premiera kompozycji

Zapraszamy na spotkanie z Eugeniuszem Rudnikiem i premierowe odsłuchanie jego najnowszej kompozycji „ER-dada 80 50 40”. Rozmowę poprowadzi Daniel Muzyczuk.

Eugeniusz Rudnik (ur. 28 marca 1933 w Nadkolu nad Liwcem) – współczesny polski kompozytor, inżynier elektronik i reżyser dźwięku. Rudnik był jednym z pierwszych w Polsce realizatorów muzyki elektroakustycznej i współtwórcą tzw. polskiej szkoły muzyki elektroakustycznej, autorem innowacyjnych rozwiązań przestrzennej projekcji dźwięku, kompozytorem Skalarów (1966), jednego z pierwszych w świecie utworów poliwersjonalnych na taśmę, oraz pierwszego polskiego utworu kwadrofonicznego „Vox humana” (1968) zrealizowanego w Studio WDR w Kolonii. Swą pracą zdefiniował i uprawomocnił rolę realizatora dźwięku jako współtwórcy muzycznego dzieła elektroakustycznego. Jako kompozytor stworzył około 95 utworów, m.in. w studiach elektronicznych w Warszawie, Sztokholmie, Kolonii, Paryżu, Bourges, Baden-Baden, Brukseli i Gandawie. Były one prezentowane na antenach radiofonii całej Europy i wielu krajów świata, a także wielokrotnie na festiwalach.

';

Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że kontynuując przeglądanie tej strony wyrażasz zgodę na zapisywanie na Twoim komputerze tzw. plików cookies. Ciasteczka pozwalają nam na gromadzenie informacji dotyczących statystyk oglądalności strony. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie ich zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.