Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /system_cg2_1-0/_www/msl/views/functions/banery-lewa-kolumna.php on line 3

Aktualności dla Klubowiczów

wrzesień/ październik z MS CLUB

MS PROPONUJE :

1. Przedpremierowe oprowadzanie kuratorskie „Superorganizm. Awangarda i doświadczenie przyrody”

ms2, ul. Ogrodowa 19, parter
10 lutego 2017, piątek, godz. 17:00

Wystawa pokazuje, jak na przełomie XIX i XX wieku zaznaczyła się w sztuce zmiana w relacji człowieka i środowiska. Rozpoczyna ona serię ekspozycji organizowanych przez Muzeum Sztuki w 2017 roku w ramach obchodów Stulecia awangardy w Polsce, których celem jest spojrzenie na jej spuściznę ze współczesnej perspektywy. […] Na wystawie zaprezentowanych zostanie około 150. dzieł wypożyczonych z kolekcji publicznych
i prywatnych. W Muzeum Sztuki w Łodzi zwiedzającym ukazane zostaną eksponaty udostępnione przez czołowe muzea sztuki nowoczesnej m.in. z Tate w Londynie, Centre Georges Pompidou w Paryżu, The Museum of Modern Art w Nowym Jorku, The State Museum Of Contemporary Art - Costakis Collection w Salonikach czy Moderna Museet w Sztokholmie.
 

2. Noa Shadur, Entropia – performans

ms¹, ul. Więckowskiego 36, II piętro
12 lutego 2017, niedziela, dokładna godzina będzie znana 9 lutego, osoby zainteresowane proszę o kontakt telefoniczny: 605 550 158

Entropia to praca oparta na tanecznych kompozycjach Noi Eshkol, artystki i badaczki ruchu, której prace pokazujemy na wystawie Poruszone ciała. Choreografie nowoczesności.


W latach 50. współtworzyła ona system Notacji ruchu Eshkol-Wachman, który pozwalał na mapowanie ruchu ciała w przestrzeni z użyciem jakości geometrycznych – ruch stawał się tym samym materią, którą można zmierzyć, uporządkować i policzyć. System ten był używany nie tylko w obszarze sztuki, ale również w domenie nauki, stając się ogromnie ważnym narzędziem do eksplorowania zasadniczych właściwości ruchu.

Noa Shadur, badając i re-interpretując taneczne kompozycje Eshkol, stawia wyzwanie jej koncepcji ruchu. Przepracowuje emocjonalne, tematyczne i fizyczne napięcia w pracach Eshkol by ujawnić iluzyjną naturę porządku w ruchu – według niej organizacja i kontrola ciała skrywa ledwo wyczuwalny chaos.

W ramach wystawy Poruszone ciała. Choreografie nowoczesności choreografia ta przybierze formę procesu rozgrywającego się na oczach widza,  w trakcie którego tancerki, performując równocześnie w kolejnych przestrzeniach muzeum, interpretują relacje ciała, ruchu, przestrzeni i dźwięku.
 

3. Przedpremierowe oprowadzanie kuratorskie „Stephen Kaltenbach. Indeks możliwości”

ms¹, ul. Więckowskiego 36
24 marca 2017, piątek, godz. 17:00

Mieszkający w Kalifornii Stephen Kaltenbach jest jednym z pionierów sztuki konceptualnej. Brał udział w najważniejszych pokazach sztuki konceptualnej: When Attitudes Become Form (1966), Information (1970), 955,000 (1970). Od 1970 roku pracuje jako nauczyciel akademicki i – jak twierdzi – tworzy „w ukryciu”.

Planowana wystawa w Muzeum Sztuki w Łodzi, pierwsza indywidualna prezentacja sztuki Kaltenbacha w Polsce, będzie pokazywać jego klasycznie konceptualne prace z drugiej połowy lat 60.; mają one charakter operacji symbolicznych zorientowanych na zaburzenie instytucjonalnej infrastruktury sztuki. Jego Time Capsules (inicjowane od 1967 roku), kapsuły opatrzone przez artystę instrukcjami, miały funkcjonować niezależnie od obiegu instytucjonalnego i komercyjnego. Inne prace artysty, często istniejące anonimowo w przestrzeni publicznej, zaprzeczały komercyjnemu charakterowi dzieła sztuki i wskazywały na aktywny charakter sztuki funkcjonującej w danej rzeczywistości. Oprócz prac Kaltenbacha z lat 60. na wystawie znajdą się również najnowsze prace artysty z cyklu Bad Ideas.

Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że kontynuując przeglądanie tej strony wyrażasz zgodę na zapisywanie na Twoim komputerze tzw. plików cookies. Ciasteczka pozwalają nam na gromadzenie informacji dotyczących statystyk oglądalności strony. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie ich zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.